Veelgestelde Vragen

  • Sparen
    • Tot hoe lang kan ik kassabon of factuur indienen?
      Je kan een kassabon of factuur t/m twee maanden na de factuurdatum indienen bij Knauf Extra. 
    • Wat kan ik met een volle spaarkaart? 
      Volle spaarkaarten wissel je in de shop in voor korting! Bij elk product wordt aangegeven hoeveel volle kaarten je nodig hebt om het product met korting te kunnen bestellen. Als je ingelogd bent zie je bij je naam het aantal volle spaarkaarten dat je al gespaard hebt. 
    • Moet ik mijn kassabonnen of facturen bewaren? 
      Wanneer je voor een factuur stempels hebt ontvangen, hoef je deze niet meer te bewaren. Maar wacht wel even af totdat de bon of factuur is goedgekeurd!
    • Kan ik mijn zegels ook aan iemand anders geven? 
      Zegels kunnen niet worden overgedragen aan een ander account. Wil je samen met iemand anders sparen? Maak dan een account aan en deel de inloggegevens met degenen met wie je samen wilt sparen. 
    • Hoe lang duurt het voordat mijn zegels worden bijgeschreven? 
      Als je kassabon of factuur wordt goedgekeurd ontvang je binnen 5 werkdagen je zegel(s).  
    • Hoe spaar ik zegels?
      Gedurende de actieperiode ontvang je digitale zegels bij aankoop van geselecteerde Knauf-producten. Om zegels te sparen dien je de factuur waarop de aankoop vermeld staat aan te leveren aan Knauf Extra. Dit kan op twee manieren:  
      1. Upload een foto van de kassabon of factuur via de website 
      2. Scan de kassabon of factuur door middel van de Knauf Extra app 
      De kassabon of factuur wordt vervolgens gecontroleerd. Na goedkeuring wordt het correcte aantal zegels toegevoegd aan je account. Bij 6 zegels is je spaarkaart vol!  

  • Klachten en garantie
  • Bestellen en bezorging
    • Hoe werkt de bestelling van acties/producten met een voucher?  
      Bij bestelling van sommige items krijg je een voucher. Dat werkt als volgt: 
      1. Bestel de voucher in de Spaarshop. 
      2. Je krijgt de voucher per e-mail toegestuurd. 
      3. Lever de voucher in bij de aanbieder voor je recht op korting. 
      4. Voldoe eventuele bijbetalingen ter plekke bij de aanbieder of bij de bestelling via diens webshop. 
      Voordat je de voucher bestelt, krijg je inzicht in het bedrag dat je moet bijbetalen, de manier waarop en overige voorwaarden van de actie. 
    • Hoe bestel ik in de shop? 
      1. Log in met je account. 
      2. Klik in de Spaarshop op het item van jouw keuze. Let op: Je kunt alleen items bestellen waarvoor je voldoende volle spaarkaarten hebt. 
      3. Klik op de knop ‘In winkelwagen’ om het item in je winkelwagen te plaatsen.  
      4. Ga naar je winkelwagen en volg vanaf hier de stappen om de bestelling te voltooien. Indien nodig kun je hier je gegevens nog wijzigen. 
      5. Betaal het eventuele nog het openstaande bedrag dat je moet bijbetalen via iDEAL. Het aantal volle spaarkaarten dat voor deze bestelling benodigd is zal van je totaal worden afgehaald.   
      6. Je ontvangt je bestelling volgens de geldende leveringsvoorwaarden. 
    • Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?  
      Jazeker. Nadat je een bestelling hebt geplaatst ontvang je per e-mail een bevestiging van jouw bestelling. 
    • Kan ik meer spaarkaarten inleveren voor meer korting?  
      Nee, het aantal in te leveren spaarkaarten en de korting staan vast. 
    • Mijn bestelling is niet geleverd, wat nu?  
      Heb je een bevestiging ontvangen van je bestelling en is de verwachte levertijd verstreken zonder dat je iets hebt ontvangen? Neem contact op met de aanbieder van het product, zij zullen je verder helpen. Contactinformatie is te vinden in de voorwaarden van de aanbieder van jouw product(en), of gebruik het contactformulier op de website. 
    • Wat zijn de verzendkosten?  
      De verzendkosten kunnen verschillen per aanbieding. Je vindt ze terug op de productpagina en in de winkelwagen. 
    • Kan ik mijn spaarkaart(en) gebruiken voor gratis artikelen?  
      Ja, per campagne kan dit aanbod wisselen.  
    • Hoe lang zijn de aanbiedingen geldig?
      De aanbiedingen zijn geldig tot het einde van de actieperiode en zolang de voorraad strekt. De einddatum van een lopende actie vind je bij de spaarkaart op de homepagina en in de actievoorwaarden.  
    • Kan ik mijn bestellingen nog annuleren?  
      Heb je eenmaal besteld, dan is het niet meer mogelijk je bestelling te annuleren. Heb je je bestelling ontvangen, dan geldt de wettelijke bedenktijd: de periode waarin je jouw bestelling kunt retourneren. Kijk daarvoor bij de actievoorwaarden van jouw product.  
    • Worden er nog andere artikelen toegevoegd? 
      Het hele jaar door verschijnen er nieuwe spaarcampagnes waarbij je telkens opnieuw kan sparen voor hoge kortingen op A-merken in de Spaarshop. Ook gedurende een campagne kunnen er zo nu en dan nieuwe aanbiedingen worden toegevoegd. Houd de website en app dus goed in de gaten of schrijf je in voor de nieuwsbrief! 
  • Betalen in de Spaarshop
    • Welke naam zie ik op mijn bankafschriften?  
      De online betaling wordt verwerkt door onze partner Pay.nl. Pay.nl is een betaalprovider en daarom zie je mogelijk deze naam op je bankafschrift. 
    • Ik heb met iDEAL betaald, maar krijg geen bevestiging van mijn bestelling. Is mijn bestelling gelukt?  
      Controleer eerst of je bestelbevestiging misschien in je ongewenste mail is beland. Vind je hem daar ook niet, ga dan terug naar de website of app. Als je bestelling niet helemaal voltooid is (dit kan gebeuren wanneer het betalingsscherm niet goed afgesloten wordt) krijg je hiervan een melding te zien en kun je kiezen om de bestelling alsnog af te ronden of om deze te annuleren. Neem bij twijfel even contact op met de klantenservice. 
    • Ik kan niet internetbankieren, kan ik ook op een andere manier bestellen? 
      Sorry, het is niet mogelijk om op een andere manier te betalen. Om voor jou als deelnemer de kosten van bestellingen zo laag mogelijk te kunnen houden, is er gekozen voor het veelgebruikte betalingssysteem iDEAL. Is er wellicht iemand anders in de buurt die de betaling voor je zou kunnen doen? 
    • Hoe betaal ik?  
      Bij je bestelling kun je veilig online betalen via iDEAL. Volg de stappen op je scherm voor de juiste afwikkeling van je betaling. Let daarbij op dat je het scherm aan het einde van de betaling niet wegklikt, maar klikt op de button die je vraagt terug te gaan naar de webshop.  
  • Uitleg over de app
    • Kan ik ook bestellen en betalen in de app? 
      Dat kan! Ga via het menu naar de Spaarshop. Kies het gewenste product en plaats het in je winkelwagen door middel van de winkelwagen-button. In je winkelwagen volg je de juiste stappen om je bestelling af te ronden. 
    • Hoe kan ik sparen met de app? 
      Tik in je spaarkaart op het eerstvolgende vakje met ‘Scan je bon’. Je kunt nu een foto maken van je kassabon of factuur en deze direct verzenden naar Knauf Extra. Je bon of factuur wordt dan gecontroleerd waarna je (indien goedgekeurd) automatisch je digitale zegels ontvangt.  
    • Waar vind ik mijn accountgegevens in de app? 
      Nadat je bent ingelogd zie je in het menu ‘Mijn account’. Hier vind je jouw persoonlijke gegevens, bestellingen en instellingen terug. 
    • Hoe kan ik inloggen?
      Kies in het menu voor ‘Aanmelden’ en vervolgens voor ‘Inloggen’. Hier kun je je inloggegevens invoeren of inloggen met Facebook. 
    • Kan ik via de app een account aanmaken? 
      Ja, dat kan! Kies in de app voor ‘Aanmelden’, dan kun je een account aanmaken met je e-mailadres of via Facebook. 
    • Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanmaken? 
      Ga naar het inlogscherm en tik vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’. Daarmee kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. 
  • Account en inloggen
    • Ik wil stoppen, wat moet ik doen?  
      Let op: als je stopt wordt je complete account, inclusief alle gespaarde zegels en spaarkaarten, verwijderd. 
      1. Log in met je account.  
      2. Ga naar je account en kies ‘Instellingen’ op de website of ‘Mijn gegevens’ in de app. 
      3. Bevestig middels het daartoe bestemde formulier dat je jouw account wilt verwijderen.  
      4. Je ontvangt een e-mail met een link. 
      5. Klik op die link om je opheffing te bevestigen. 
      Bedankt voor je deelname! Mocht je in de toekomst toch weer mee willen doen, dan ben je natuurlijk van harte welkom om een nieuw account aan te maken. 
    • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
      1. Kies in het inlogscherm voor ‘Wachtwoord vergeten?’.  
      2. Vul je e-mailadres in en druk op de bevestigingsknop. 
      3. Klik op de link in de e-mail die je ontvangt. 
      4. Vul een nieuw wachtwoord in en bevestig.  
      5. Je kunt nu inloggen met je nieuwe wachtwoord.    
    • Kan ik mijn account aan iemand anders overdragen?
      Nee, een account is persoonsgebonden en daarmee niet overdraagbaar aan anderen. Maar nodig gerust anderen uit om ook een gratis account aan te maken en mee te doen met deze actie! 
    • Hoe meld ik me aan?
      Je kunt jezelf aanmelden voor deze spaaractie door een account aan te maken met je e-mailadres of via Facebook. Ga naar ‘Aanmelden’, kies voor het aanmaken van een nieuw account en volg de stappen. 
    • Hoe log ik in?
      1. Kies in de app of op de website voor ‘Aanmelden’ en dan voor ‘Inloggen’.  
      2. Vul je e-mailadres en wachtwoord in en bevestig, of log in via Facebook. 
      3. Je bent ingelogd! 
    • Vanuit welke landen kan ik deelnemen? 
      Deze actie is momenteel alleen beschikbaar in Nederland. We kunnen helaas geen bestellingen in andere landen leveren. 
    • Hoe wijzig ik mijn e-mailadres of wachtwoord? 
      1. Log in met je account. 
      2. Ga naar je account en kies ‘Mijn gegevens’ 
      3. Klik bij je e-mailadres of wachtwoord op ‘Wijzigen’.